Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Liz Bouten - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Liz Bouten - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: lizbouten

Blijf op de hoogte en volg Liz

31 Januari 2012 | Australië, Sydney

Zo, hier ben ik dan. Ik heb mezelf maar even een heerlijk plekje in hyde park opgezocht, Beyonce in de oren en winegums in de mond. Alles om eens een poging te wagen deze fantastische week in woorden te beschrijven.

De eerste week Australië laat niks dan goeie indrukken achter, en het zijn er een hele hoop. De week is voorbij gevlogen hier in Sydney. Maar het begon natuurlijk allemaal met de uren lange vlucht. Nou eitje was het, heb me prima vermaakt. Werd heerlijk in de watten gelegd, ze kwamen in overvloed eten en drinken brengen dat ik het zelfs soms heb afgeslagen omdat er niks meer bij kon. En ik had alle ruimte, want was lang niet uitverkocht, dus ik had gelukkig geen stinkende of snurkende buurman. Verder kon ik films, tv series, sport wedstrijden, alles kijken en zelfs allerlei spelletjes spelen met de joystick. Na twee films, ‘127 hours’ en ‘friends with benefits’, en zo ongeveer heel serie 8 van ‘friends’ mocht ik alweer overstappen in HongKongCity!! Heel even wachten en toen waren het nog maar 8 uurtjes naar Syndey. Heb nog even geslapen om een te erge jetlag tegen te gaan. Dit leek te zijn gelukt, toen ik aankwam was ik niet heel moe, nog even wat gedronken met Joko (vriendin) en toen kon ik rustig slapen. Maar de volgende dagen sloeg die jetlag toch wel even hard toe, heb ik dat ook weer mee gemaakt. Conclusie: ik goed aangekomen :)

Even kijken, ik heb zo ongelooflijk veel gedaan. Dinsdag en Woensdag overdag moest Joko nog werken dus mocht ik mezelf vermaken. Ik wou een gratis city tour doen, maar ik was beetje verdwaald dus heb ik maar even mijn eigen tourguide gespeeld, ook leuk. Heb voornamelijk beetje de stad verkend en school/geld/telefoon zaken geregeld. Woensdagavond hebben we gegeten bij de beste hamburgertent ter wereld!! Heerlijk. En ’s avonds m&m cookies gebakken, voor het speciale ontbijt de volgende dag….AUSTRALIA DAY. Man man wat een dag was dit, met prachtig weer. Na ons overheerlijke ontbijt hebben we een paar biertjes gekocht, Australië tattoos opgeplakt en zijn we de stad ingelopen. Eerst in hyde park waar vanalles te doen was, vooral voor kinderen, maar heel erg gezellig om te zien. Hoogtepunt: optreden van bananen in pyjama’s. Bij de fontein in het park alvast onze eerste toost gedaan op DE dag van het jaar. Overal in de stad was vanalles te beleven, dus zijn we daarna gaan kijken bij het Opera House. Uren lang gechillt aan het water met het meest mooie uitzicht. Net toen we dachten dat het niet beter kon, vonden we een NOG beter plekje. Heerlijk op een vlonder, uitkijk op de brug, wat te drinken erbij en een live bandje op de achtergrond. TOP. Achteraf was het misschien niet zo slim om me niet in te smeren, want ik was vuur rood de volgende dag, nu nog steeds, en heb een prachtige witte plek op mijn arm (door die awesome tattoo). ’s Avonds was er een vuurwerk show bij de harbour bridge. Wij hadden natuurlijk het beste plekje bemachtigd, dus het spektakel kon beginnen. Een hele happening hier in Sydney, met toespraak van de primeminister etc. Toen het vuurwerk begon, wisten we niet wat we zagen. Het was ongelooflijk hoe uber vet het was en er leek geen einde aan te komen. Kan moeilijk beschrijven hoe cool het was, dus neem het maar gewoon van me aan!

Ik zal er eens een beetje tempo achter zetten. De volgende dag, vrijdag, zijn we naar Australian Museum geweest (Joko’s werk), lunch in het park en zijn we in de Westfield tower geweest, hoogste gebouw van Sydney. Daarna hebben we de ferry gepakt naar Manly beach. Alleen de ferry is al een ervaring opzich. Varen door de haven van Sydney met prachtig uitzicht op de skyline. En Manly beach is niks dan prachtig, een mooi knus strand waar ik de eerst surfers al heb gespot!!! En tijdens het avond eten weer een geheel nieuwe ervaring, krokodil burrito gegeten. Krokodil smaakt goed, beter als kangoeroe (komt zo..). Na op Manly nog even een kroegje te hebben gepakt zijn we met de ferry weer terug gegaan naar Sydney zelf, met een nog mooiere skyline at night.

En toen was het zaterdag, de dag van BONDI BEACH. Een van de populairste stranden in de wereld. En het is de naam waard! Super vet was het, maar wel heel toeristisch, dan is Manly beach misschien wel leuker. Maar je kan natuurlijk niet naar Sydney gaan zonder Bondi beach te zien. ’s Avonds had ik mijn eerste echte aussie bbq, bij Joko thuis met haar huisgenoten. Lekker kangoeroe worstjes gegeten haha het was wel oké. Lekker cheap wijn erbij, goon, en ’s avonds gaan met die banaan in de club. Hier zal ik maar beter niet al te diep op ingaan :p Zondag gruwelijk lang uitgeslapen en lekker door stad gelopen, kwamen we een awesome marktje tegen in ‘the Rocks’, gezelligste buurt van Sydney. En zijn we over de brug gelopen, niet geklommen was veel te duur. En Joko is natuurlijk expert in de stad dus die wist allemaal leuke plekjes en tentjes, en toen hebben we heerlijk gegeten ergens op een dak met uitzicht over Sydney. En het is het chinees Nieuwjaar, dat werd zondagavond groots gevierd met een bijzondere parade!

Maandag moest Joko weer werken, dus heb ik meegegaan met een tour door de Blue Mountains. Ge-wel-dig. Een tour van een guide die zelf was opgegroeid in de Mountains en hij nam ons mee naar de meest gave plekken, kijk maar gewoon naar de foto’s, zegt genoeg.

Dan nog wat algemene dingen, de mensen hier zijn echt heel vriendelijk. Altijd wordt er gezegd: hey, how are you?, als iemand je aanstoot komt er altijd meteen een ‘sorry’ achteraan en toen ik een buskaartje naar Bondi ging kopen zei de vrouw achter het loket dat ik wel zonnebrand mee moest nemen, aangezien ze mijn wonderschoon rode huid zag.

Verder iets wat echt cool is, als de stoplichten hier op groen springen maken ze een raar geluid, zoiets: woehiehoep. Heel handig, dacht ik, dan hoef je niet echt op te letten als je wilt aanlopen, gewoon op het seintje wachten. Nou dat viel gisteravond even vies tegen toen ik bijna werd overreden door een groene lamborghini. Ik stond te wachten, niet op te letten en hoor het seintje dus als kip zonder kop loop ik aan…oeps, niet slim. Maar ik heb het allemaal overleefd :)

Er is vast nog veel meer, maar dat ben ik dan voor nu even vergeten. Al met al was het dus een geweldige week en heb ik nog meer zin om straks naar Brisbane te gaan en mijn eigen avontuurtje te beginnen!

Wie het nog niet weet, Aussie nr.: +61 4 52 54 61 98 en mijn adres komt hopelijk zeer binnenkort!!

Toedelsssss

  • 31 Januari 2012 - 06:10

    Joko:

    Jaaaaaaa! Awesome! Have fun daar en tot snel...! xx

  • 31 Januari 2012 - 06:37

    Rachel:

    Waaaa Liz echt te vet!! Krijg helemaal kriebels als ik het lees, klinkt allemaal echt heel goed, super super fijn voor je!! (en een beetje balen voor ons want we hebben sneeuw...) geniet er nog van daar en kijk nu al uit naar je volgende verslag xxx

  • 31 Januari 2012 - 06:40

    Rachel:

    PS: Die foto's zijn niet normaal mooi!!

  • 31 Januari 2012 - 07:58

    Papi:

    Hee meis, leuk verslag zeg; we hadden uit je berichten al wel begrepen dat je het geweldig naar je zin had in Sydney, maar lezen nu toch weer nieuwe dingen en de foto's geven goed weer hoe je geniet. Succes met je zoektocht naar een appartementje en heel veel plezier bij het verkennen van Brisbane.
    Ciaodoe woh.

  • 31 Januari 2012 - 13:51

    Stephanie:

    Hee Liz!! In een woord SUPER! Nu weet ik zeker dat ik minimaal 1 keer in mijn leven down under moet gaan! Sounds like a great place! Mooie foto's! Ik ga zeker af en toe kijken of je nieuwe avonturen hebt beleefd! Liefs uit Barbados

  • 31 Januari 2012 - 14:22

    Jannie:

    hallo Liz,als ik jouw verhaal lees dan zou ik naar Australie willen zien. En daar is het nu zomer, Heerlijk!
    Geniet ervan!

    Groetjes, uit Beek en Donk

  • 31 Januari 2012 - 14:35

    Max:

    Echt gaaf om dit zo te lezen Liz!!! Zou ook graag een halfjaartje naar het buitenland gaan, en zo´n verhaal als deze bevestigd dat alleen maar!! Super om te horen dat het goed gaat en ik wens je nog super veel plezier, succes, mooie tijden, gekke tijden etc.... Je zult nog bruiner terug komen dan dat ik ben, haha:p

    Groetjes van je neef

  • 31 Januari 2012 - 17:55

    Mama:

    Ha meis, je had gelijk hoor. Ik zou inderdaad zijn flauwgevallen als ik erbij was geweest op die punt. Ben niet zo'n bikkel als jij. Wel fantastisch mooi daar.
    Enne ... factor 50 wel nodig daar he. x

  • 31 Januari 2012 - 19:19

    Marian:

    Hallo Liz,

    Ik weet niet of je hem echt meegenomen hebt, maar anders heeft de Talisman al geholpen. De volgende keer ook kijken of het stoplicht ook echt op groen staat.
    Hier gaat ook alles goed, hebben geen zonnebrand nodig, maar dikke jas, sjaal en handschoenen, want het sneeuwpoppentijd! Prachtig wit en koud.

    Succes met het vervolg, groeten uit Neeritter.

  • 01 Februari 2012 - 08:21

    Femke:

    Liz, net even snel je foto's gekeken en het ziet er wel heel gaaf uit. Zo te zien heb je het flink naar je zin. Zodra ik tijd heb ga ik zeker je verhalen lezen!
    xxx

  • 02 Februari 2012 - 07:17

    Daniëlle:

    Lizzzzzieee!
    Super leuk verhaal hee:D Heb een paar keer hardop moeten lachen haha super
    vet!!
    Vorige week was er bij dwdd de opa van Van Persie aan tafel :D Moest gelijk aan jou denken dus als je een keer niks te doen hebt moet je t maar eens terug kijken op uitzending gemist hihi.
    Geniet het daar, maar zo te horen komt dat helemaal goed!!!
    Kussiessss

  • 03 Februari 2012 - 14:36

    Ans:

    krokodil, kangoeroeworstjes, je kunt wel zien in welk werelddeel je bent...Niet te geloven dat het daar zo warm is en wij hier vannacht 15 graden vorst krijgen. Rood van de kou en niet van de zon dus! Geniet ervan Liz,
    groetjes, Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liz

Haaa vrienden & familie, leuk dat jullie mijn blog bezoeken! Hierop zal ik de komende maanden verhalen schrijven met mijn belevenissen in Brisbane, Australia. Tot over een tijdje :)

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 27438

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 27 Mei 2013

Afstuderen in the UK

22 Januari 2012 - 03 September 2012

Een avontuur down underrr

Landen bezocht: