nog meer avonturen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Liz Bouten - WaarBenJij.nu nog meer avonturen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Liz Bouten - WaarBenJij.nu

nog meer avonturen

Door: lizbouten

Blijf op de hoogte en volg Liz

11 Juli 2012 | Australië, Brisbane

Hallo hallo, het is alweer een maand geleden sinds pap en mam op bezoek waren en daarmee ook het vorige verslagje. Hoogste tijd om weer even op papier te zetten wat voor avonturen ik nu weer heb beleefd!

Het begon al gelijk de woendag dat pap en mam weer waren vertrokken, ’s avonds was namelijk de 2e wedstrijd van Oranje. Van top tot teen oranje gekleed en bomvol zenuwen zat ik samen met een mijn duitse vrienden en nog een Nederlander om 3 uur ’s nachts in de kroeg, wachten tot de wedstrijd om kwart voor 5 dan eindelijk begon. Ik zal er maar geen lang verhaal van maken, want iedereen weet hoe het afliep, helaas. Deze domper dus daarna maar snel vergeten.

Die zondag daarna ben ik met een vriendin, haar collega (een abseil instructeur) en zijn vrienden gaan abseilen. Ik had me er niet heel veel bij voor gesteld, ik dacht; dat doe ik wel even. Maar eenmaal in de auto gingen we toch wel een heel stuk rijden en rijden, tot dat we aankwamen bij een heel groot national park met 7 mega bergen. Na een berg uitgekozen te hebben, en alle spullen de stijle heuvels opgesjouwd, stonden we op het topje van een 300m hoge berg met een geweldig uitzicht. De jongens gingen alles piekfijn instaleren en wij konden lekker even rusten in het zonnetje, voordat we nog überhaupt iets gedaan hadden. Toen alles klaar was, dus de touwen om een rots en een boompje geknoopt, kon mijn eerste abseil tocht EVER beginnen. Je zou mischien denken dat het heel eng is om op het randje te staan en eroverheen te stappen, nou dat was het niet – dat was best leuk. Maar toen ik eenmaal een stukje onderweg was en even pauze nam om rond te kijken, begon ik me toch sterk af te vragen waar ik in godsnaam aan begonnen was. Het is eigenlijk heel erg eng, want we waren zo ontzettend hoog en ik had geen idee wat ik deed. De keren daarna gingen al beter en toen kon ik er ook met volle teugen van genieten. Wat ook bijzonder was, buiten dat het ontzettend gaaf is om van die berg te abseilen, is dat we gewoon op een zondag middag met wat vrienden op een berg gingen chillen in de zon, muziekje erbij , om de beurt even naar onder absielen en weer naar boven klimmen. Ongelooflijk wat hier allemaal mogelijk is als je even niks te doen hebt in het weekend! Heel heel gaaf.

Het weekend erop mocht ik van mijn collega de auto lenen, dus besloten we een weekend trip te doen – richting het noorden. Het was een groot avontuur. We waren fijn aan het rijden, bijna de stad uit, toen we ineens politie met sirene hoorden. Maar die politie bleef wel erg lang bij ons in de buurt rijden, dus toch maar een afslag genomen en ja hoor wij waren de Sjaak. De eerste keer in mijn leven dat de politie me van de weg haalt, rij ik in Australië in een auto die niet van mij is. Eerste vraag: is deze auto van jou? Ik besloten om netje eerlijk te antwoorden. Uiteindelijk bleek allemaal dat ik zelf niks fout had gedaan, maar het rijbewijs van mijn collega was net verlopen en dat zagen ze door het nummerbord te scannen. Ook moest ik nog een blaastest doen, eng eng eng, want de avond ervoor waren we goed uitgeweest. De eerste keer deed ik het natuurlijk fout, tweede keer ging goed en er was gelukkig nienta aan het handje. Even een paar seconden bijkomen van deze ervaring en we konden weer verder. – Ik zal nu maar vast even erbij vertellen, dat weekend zijn we in totaal 3 keer met sirene van de weg gehaald, telkens om dezelfde reden. De laatste keer was wel grappig, ik had de antwoorden al gegeven voordat de goede man ook maar iets had kunnen zeggen – oja en ik had vandaag een verassing op mijn bureau liggen: een boete, 10 km te hard gereden die dag = 133$ BAM. Oke verder met het weekend tripje, er is zoveel gebeurt dus ik ga het fijn even opsommen:
- Eerst hebben we de Eumundi Markets bezocht, grootste markt van Australie en het was geweldig, wil heel graag nog een keer terug. Wel drie pleinen vol met art / craft / production en food.
- We zijn in Noosa geweest, hebben daar wat routes in het National Park gelopen, en mijn aller eerste koala in het wild gezien van heel dichtbij!
- ’s Avonds geslapen in een mini dorpje waar nog 1 kamer vrij was in een motel, wat bedden erbij geschoven en het was perfect voor ons
- In dat dorpje was er na 8 uur nergens meer een hapje eten te krijgen, geen bereik op telefoon om een pizza te bestellen – zelfs met hulp van de lokale telefooncel lukte het niet. En uiteindelijk nog een take away restaurant kunnen overtuigen de frietpan voor ons aan te zetten en wat frietjes bakken
- ’s Ochtends vroeg op om dolfijnen te voeren in dat mini dorpje, erg leuk om te doen maar moet zeggen dat ik het bijzonderder vond om ze in het wild te zien
- Het regende de hele dag dus zijn we naar UnderwaterWorld gegaan, heel super duper leuk en een slang vast gehouden (zie foto – dat was de enige lach die ik op dat moment op mijn gezicht kon toveren.
- Als afsluiting uitwaaien op het strand en toen gauw naar huis en slapen hmm

Oke dat was geen heel korte opsomming haha, oeps. In de andere weekenden hebben we nog wat feestje gehad (ook de afscheidsfeestjes van wat vrienden beginnen nu ook langzaam aan te komen, helaas). Verder ga ik vaak shoppen en in de stad rondlopen, alvast mijn ogen openhouden voor souveniers. Door de week doe ik rennen, lekker sportief ben ik, soms. En uhm, oja ook is het weer hier heel onbetrouwbaar. Na die regenachtige week tijdens de weekend trip was het ineens prachtig weer, zelfs zo mooi dat ik op zondags de hele dag in mijn bikini op het strand heb kunnen slapen.

Toen kwam het weekend er al weer aan dat Matthijs, vriend van school, en Julian, zijn broer, op bezoek zouden komen. Eerst nog de finale van de belangrijkste Rugby wedstrijd hier gekeken, QLD – NSW, best of 3 (state of origin). Het eindigde met 1 punt verschil, wat echt nooit voor komt in rugby en iedereen werd helemaal gek. De dag erna ging ik werken en ineens klopte er iemand er op de deur, was dat Matthijs!! Na een emotioneel weerzien, zijn hun de stad gaan verkennen, en kwamen ze mij na het werk weer ophalen. We zijn die avond in het park bij de rivier gaan bbqen en daarna gingen we natuurlijk partyen! Het was heel erg leuk dat ze er waren, we hebben het hele weekend heerlijk gegeten, gedronken, gefeest, stad ontdekt en vooral rustig aan gedaan, toppie! Met zijn drieën hebben we ons op mijn ini-mini kamer gepropt dus we hadden elke avond een gezellige pyjama party. En nu zijn we alweer weg helaas..

Dat betekend dus dat ik weer hard aan het werk ben, vooral omdat volgende week al de conference is. Dan gaat het dus echt gebeuren, kan ik al mijn skills laten zien en zorgen dat alles vloeiend verloopt. Ik vertrek op zaterdag ochtend naar Melbourne, heb een paar dagen om de stad te ontdekken en op Maandag en Dinsdag is de conference. Het heet National Tourism & Events Excellence Conference en word gehouden in de Melbourne Cricket Ground, voor wie zin heeft dit te googlen. Het gaat een super bijzondere ervaring worden want dat is een van de projecten waar ik al 6 maanden aan werk. Daarom krijgt dat natuurlijk een eigen verslagje, volgende keer :)

Doeiiiii en tot nu al echt redelijk bijna! XXXX

  • 11 Juli 2012 - 07:06

    Papi:

    Hee kanjer, leuke verhalen weer - drie keer met loeiende sirenes van de weg gehaald worden maken de meesten in hun hele leven niet mee. Enne mooie foto's ook, ik mis alleen het verhaal bij de liefdesgrot.....haha.
    Nu op naar de conference in Melbourne, een van de leukste steden die ik ooit gezien heb, leuk dat je ook daar naar uitkijkt; geniet ervan.

  • 11 Juli 2012 - 08:42

    Marieke Van Rheden:

    Super leuk verhaal weer Liz! Je maakt ook zoveel mee, haha!

    Veel plezier en succes met de conference!

  • 11 Juli 2012 - 18:29

    Marian (Bjorn En H3):

    Ha die Liz, het was idd alweer een tijdje geleden sinds je laatste bericht. Ondertussen heb ik je pap en mam gezien op de kraamborrel. Heb niet helemaal bij kunnen kletsen, maar wel begrepen dat het een bijzondere reis was. Voor dat wisselvallig weer hoef je niet down under te gaan. Dat hebben we hier ook op het moment (wanneer niet?) Maar goed je stageopdracht wordt nu ook spannend, succes ermee! Uiteindelijk is het halen van de opdracht het eerste doel van dit hele gebeuren en al die uitjes die pik je toevallig mee, groot gelijk heb je! Ik mis de foto met de slang, wil dat minuscuul lachje wel eens zien. Veel plezier nog en geniet van deze kleine 2 maandjes, voor je weet zet je weer voet op nederlandse bodem!
    Groet Marian

  • 12 Juli 2012 - 09:27

    Anita Cornelissen:

    Hoi Liz wat maak je toch allemaal mee zeg super gaaf dat abseilen dat je dat durft,je moet geen hoogte vrees hebben.Wie is dat stuk waar je mee op de foto staat wat een mooie jongen zeg wau Geniet nog van de laatste maanden Liz want dan moet je weer aan de bak ha ha gr.Anita

  • 31 Juli 2012 - 16:51

    Stéphanie:

    Hee Liz!!

    Aiai ik loop achter met je verhalen. Weer een hoop gedaan, leuk! Die politie klinkt spannend. De natuur daar lijkt me heel erg mooi en dat abseilen zou ik ook wel eens willen doen! Stoere foto´s! Vooral de landing is erg charmant, hahaha! Superleuk dat Matthijs nog is langs geweest. Ik ben inmiddels weer thuis. De tijd vliegt. Ik ga snel verder met je nieuwste verlagje!

    Xx Steef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liz

Haaa vrienden & familie, leuk dat jullie mijn blog bezoeken! Hierop zal ik de komende maanden verhalen schrijven met mijn belevenissen in Brisbane, Australia. Tot over een tijdje :)

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 27452

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 27 Mei 2013

Afstuderen in the UK

22 Januari 2012 - 03 September 2012

Een avontuur down underrr

Landen bezocht: