Knallen op de conference - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Liz Bouten - WaarBenJij.nu Knallen op de conference - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Liz Bouten - WaarBenJij.nu

Knallen op de conference

Blijf op de hoogte en volg Liz

23 Juli 2012 | Australië, Brisbane

Ik heb de leukste baan ooit! 5 dagen in Melbourne gaven me veel ervaringen, kennis, connecties, eten en nieuwe kleren. Het was geweldig om op de conference te werken en alles er rond omheen. Kort samen gevat voelde het als een film en ik zal eens even tot in detail vertellen waarom:

Na maanden voorbereiden was het afgelopen weekend dan eindelijk zover, on-site werken op de National Tourism & Events Excellence Conference. We liepen de hele tijd goed op schema dus we konden ons voorbereiden op een lang weekend Melbourne zonder al teveel stress. Uiteindelijk vertrok zaterdag ochtend dan mijn vliegtuig. Ik was erg nieuwsgierig en had zin om alles wat we al die maanden in het kantoor hadden geregeld, allemaal op zijn plek te zien komen. Toen we rond de middag aan kwamen ben ik eerste de stad gaan ontdekken, met name de winkels en marktjes. Melbourne is heel groot maar logisch ingedeeld, en nog kreeg ik het natuurlijk nog steeds voor elkaar te verdwalen. Iedereen in Australië vind Melbourne geweldig, vooral om deze redenen:

- Op plekken midden in de stad mag legaal graffiti gespoten worden
- Er zijn veel kleine, smalle straatjes met heerlijke restaurants
- Fantastisch uitgaan leven met de beste clubs ‘verstopt’ achter een grijze deur
- Gezellig sfeer met veel kunst en muziek
- Geweldige stad om te shoppen

En gelijk hebben ze! Ik heb dit allemaal de eerste dag al ondervonden. Het was dus al een goed begin van de week. De volgende dag heb ik nog wat meer marktjes bezocht en naar het strand, St. Kilda, geweest. Om vervolgens ’s middags naar de MCG te gaan, Melbourne Cricket Ground, waar ik een korte rondleiding kreeg omdat dat de locatie was voor de conference. Wat een prachtig en ongelooflijk groot stadion, perfecte locatie voor zo’n groot evenement! De conference is dus geheel gefocust op tourism, events en marketing. Het is een nationaal evenement en groter dan ik zelf had gedacht, met Aussie maar ook internationale sprekers. De conference is opgedeeld in plenary sessions met keynote speakers en concurrent sessions met concurrent speakers. Het komt er dus op neer dat er belangrijke sprekers zijn en iets minder belangrijke / bekende sprekers. Zo, dat moeten jullie even weten om mijn taalgebruik te snappen. ’S Avonds zouden mijn collega’s Raine en Rebecca, samen met mijn baas Tony, gaan uit eten met de keynote speakers. Plotseling viel er een spreker uit dus mocht ik mee. Op ons chiquest gekleed werden we geserveerd met een heerlijk 3 gangen diner. Dit was al heel indrukwekkend voor mij, maar achteraf blijkt dat het nog beter kan, maar dat komt dalijk. Tijdens dit etentje had ik o.a. heel leuk gepraat met Nick Bryant, BBC representative voor Sydney. Wat heeft die man veel kennis en interessante verhalen over zijn journalisten leven in England, America en Australia. Buik vol en alle wijn op, dus tijd naar bed te gaan.

En toen was het ineens al maandag, 5am de wekker, en vanaf 6am waren we al hard aan het werk in de MCG. Alle laatste voorbereiding treffen, zorgen dat alle apparatuur werkt en alles op zijn plek staat, naam plaatjes klaar liggen, de catering in de gaten houden, noem maar op. De gehele dag hebben we verder besteed met sprekers assisteren, zorgen dat alles vloeiend verloopt, alles op camera vastleggen, op elk verzoek van delegates of sprekers ingaan en nog veel veel meer. Ook had ik af en toe tijd om naar enkele sprekers te luisteren en ik heb bladzijden vol met aantekening gemaakt. Alle sessies waren zo ongelooflijk interessant en ik ben echt een stuk slimmer geworden in die twee dagen. Na de dag sessies stond de nodige alcohol klaar voor de gasten, om daarna aan te schuiven aan een luxe 5 gangen diner, excellence / networking dinner. Ondertussen konden we luisteren naar een interview met oud Olympische winnaars zoals Shaun Gould. Om half 11 ’s avonds was het dan na een erg lange dag, maar dat was het dik en dubbel waard, tijd om terug naar het hotel te gaan en lekker slapen!

Als ik terug kijk op de eerste dag, was ik zo tevreden. Natuurlijk verliep niet alles vloeiend maar dat hebben we fijn weten op te lossen zonder dat iemand er erg in had. Verder had ik zoveel kennis op gedaan en mogen luisteren naar o.a. mensen als Taleb Rifai, CEO United Nations World Tourism Organisation, Ander McEvoy, CEO Tourism Australia, Luke van Oudtshoord, Futurist FuturBrands en Russel Howcroft, Greg Moore en Kim McKay. Veel namen zullen jullie niks zeggen, maar na hun presentaties te hebben gehoord, zal ik die namen niet snel vergeten.

Toen was het alweer dinsdag, zonder moeite kwam ik mijn bed uit, want ik wist dat er nog een dag kwam die net zo cool zou worden als de dag ervoor. En gelijk had ik, alweer, ook deze dag was hartstikke interessant en ik voelde me zo belangrijk met mijn naam kaartje: Event Assistant. Ik liep daar fijn door dat stadion, als een echte professional in mijn mooie nieuwe jurkjes. Heerlijk. Om 5pm was de conference helaas alweer afgelopen en iedereen ging tevreden naar huis, met veel nieuwe kennis en vooral nieuwe connecties. Plots krijg ik te horen dat de baas ons die avond mee uit eten nam, en wel bij ‘Longrain’, een van de beste kwaliteit restaurants in Australië. Samen met Raine, Rebecca en 3 sprekers hebben we een heerlijke avond gehad (met voor mij ongelooflijk pittig eten). Ook heb ik hier wat connecties opgedaan, en mogelijk een stageplek voor volgend jaar binnen. Maar dat is alleen nog maar in de absoluut begin fase.

Wat ik heel leuk vond aan de conference, buiten alles regelen, de luxe catering en de interessante sessies, was om te zien hoe iedereen de hele dag door zaken aan het doen. Nieuwe plannen bespreken, connecties leggen en business cards uitwisselen. Ik heb gezien dat het zaken leven helemaal niet zo saai is als het klinkt. En dat ik mijn baan helemaal geweldig vind en dit, of in ieder geval deze richting, sowieso wil blijven doen! :)

En dan is het nu tijd om te beginnen met aftellen – nog 6 weken hier genieten en dan mag ik weer alle lieve mensen thuis knuffelen en daar kijk ik stiekem toch wel heel erg naar uit!

Tot snel, toedels


  • 23 Juli 2012 - 14:10

    Rachel Van Loenen:

    Wauw Liz! Klinkt weer ongelooflijk goed! Er zullen niet veel mensen z'n gave stage hebben en hem zelf ook nog een helemaal fantastisch vinden. En ook lekker genetwerkt dus je bent vast al een echte pro aan het worden. Snel weer een keer skypen?

  • 24 Juli 2012 - 14:29

    Wilma Zegers:

    Heej Liz, wat een topprestatie. Wederom weer iets om nooit te vergeten.
    Verbeeld je dat je volgend jaar weer naar Australië kunt?
    Geniet de laatste 6 weken nog.

  • 28 Juli 2012 - 15:11

    Anita Cornelissen:

    Wat geweldig dat alles goed verlopen is na al die voorbereiding
    Geniet nog van de laatste 6 weken gr Anita

  • 30 Juli 2012 - 22:06

    Jo En Toos:

    Liz,
    Een dikke proficiat dat alles naar grote tevredenheid verlopen is. Dit geeft jouw zeker een kick. Prima is ook dat je al aan de toekomst denkt: nieuwe stageplaats en een zekerheid dat je dit wil blijven doen.
    Een prachtige afsluiting zou ik zeggen. En nu maar genieten van de laatste 6 weken. Geniet ervan want ze zijn zo voorbij.
    Ik wil je via deze weg ook vertellen dat ik de nijmeegse 4 daagse met succes gelopen hebt. Het was een geweldige gebeurtenis/happening. Ik raad je aan deze ook eens te gaan lopen, maar...... de kamer van Loes heb ik al besproiken.Het lijkt me ook eens leuk nieuws te horen van deze kant.
    Groetjes.

  • 31 Juli 2012 - 16:58

    Stéphanie:

    Hee Liz!

    Die conference klinkt super! Veel gezien en veel van geleerd! Leuk dat je naar Melbourne mocht ervoor en dat je ook nog eens uitgenodigd werd voor etentjes! Geniet er nog maar even lekker van daar want voor je het weet zit je weer hier!

    Xx Liefs Steef

  • 11 Augustus 2012 - 17:19

    Wil & Jacqueline:

    Ha die Liz,

    Geweldig dat je het zo goed naar je zin hebt en alles zo lekker loopt! In Nederland zou je vandaag jarig zijn en waren we zeker gekomen om je te feleciteren. Nu zag ik net dat je in Australie al jarig geweest bent en wij dus net te laat zijn om je namens ons allemaal, op de juiste dag, proficiat te wensen. Maar nog even en je bent weer thuis en doen we de verjaardag nog maar eens lekker over. Wij zijn dan graag van de partij! Nog een fijne tijd en tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liz

Haaa vrienden & familie, leuk dat jullie mijn blog bezoeken! Hierop zal ik de komende maanden verhalen schrijven met mijn belevenissen in Brisbane, Australia. Tot over een tijdje :)

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 27449

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 27 Mei 2013

Afstuderen in the UK

22 Januari 2012 - 03 September 2012

Een avontuur down underrr

Landen bezocht: