Big city life @Brissie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Liz Bouten - WaarBenJij.nu Big city life @Brissie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Liz Bouten - WaarBenJij.nu

Big city life @Brissie

Door: lizbouten

Blijf op de hoogte en volg Liz

13 Februari 2012 | Australië, Brisbane

Goeiemorgen Nederland :) Ik ga er even vanuit dat jullie mij al heel hard missen, dus zal ik jullie verblijden met een update. Nou ik ben dus helemaal gesetteld in Brisbane city, de stad waar ik de komende maandjes mag verblijven. En gelukkig is het een suuuper stad. Niet al te groot, dus ik hoef niet te verdwalen, en heel gezellig.

Eens kijken, ik kwam op 1 Februari hier al aan, toen heb ik eerst in een hostel geslapen en vanuit daar een kamer gezocht. Ik dacht dat het een makkie zou worden, maar dat viel toch even vies tegen. Veel huizen die ik gezien had waren echt niks waard en ik kon de vieze beestjes al overal door huis zien kruipen. Dus dat ging het niet worden. Na twee dagen flink veel huizen te hebben bezocht, had ik er f genoeg van. Dus ik had me een leuke dag ingeplant. Samen met een NL jongen en Duits meisje gingen we naar het strand, midden in de stad!! De jongen ging die voglende dag weer verder reizen maar het meisje (Estelle) bleef nog even. Dus vanaf toen gingen we steeds samen chillen, was super leuk. Elke avond lekker biertjes drinken in de pub:) En natuurlijk op vrijdag avond Brisbane nightlife voor het eerst ontdekken. Nou dat hebben we goed mekaar gekregen. Het was super leuk! We zaten eerst wat te drinken in de uitgaansstraat, toen wouden we f ergens anders heen, dus gingen we stukje lopen. Ineens hoorde we hiphop muziek. Dus gingen we even kijken wat daar te beleven viel. Nou was het dus een hiphop concert van bekende rapper hier in Australie, 360 heet ie. Maar het was 25$ entree en het was uitverkocht. Nou ja pech, dachten we. Maar we bleven even praten met de bewaker, en ineens komt er een medewerker naar buiten en die liet ons gewoon nog extra naar binnen GRATISSSSS. Dus hebben wij even genoten van een mega vet dik hiphop concert, alle fans gingen helemaal los (zie foto) en wij deden alsof we er helemaal bij hoorde. Toen het was afgelopen zijn we weer verder gaan partyen, tot in de vroege uurtjes, zodat we fijn de prachtige zonsopgang vanaf de story-bridge konden zien.

Toen was het dus zaterdag, niet veel meer gezien dan mijn bed die dag. En een restaurant ‘vapiano’s’, echt heerlijk en super snel en super leuk concept. Beetje lastig uit te leggen, maar als er iemand geïnteresseerd is in flink geld verdienen zou ik die tent openen in Hollandia. En zondag zijn we weer op het strand weeste chillebille. Het heet Southbank Beach en is een nep strand met een stukje nep zee midden in de stad.

De tijd vloog letterlijk voorbij, want ineens was het maandag, en moest ik aan het werk! Ik was de week ervoor al een keer kennis weeste maken, dus ik kende de meeste al. Al zijn het er niet zo heel veel:p In totaal 7 personen. Maar dat vind ik helemaal prima want ik mag zoveel leuke dingen doen. Krijg leuke taken en het is zo interessant dus; Ik ben heel slim als ik terug ben. Mijn grootste taken zijn om 2 conferenties te organiseren (met hulp natuurlijk), en dat ook echt alles wat erbij komt kijken. En er komt een hele hoop bij kijken, teveel om op te noemen. Vorige week heb ik vooral me heel erg ingelezen in alle projecten en de websites aangepast. En nog veel meer maar ik doe zoveel op een dag dat ik het soms beetje vergeet. Oh en ik moet ook al de telefoon aannemen, dat gaat nog niet helemaal vloeiend haha. Als mensen zo snel praten met een aussie accent, aan de telefoon, over iets waar ik eigenlijk nog niks vanaf weet, is het soms best f puzzelen wat ze nou precies willen. Dus dat is al een paar keer flink mis gegaan maar ik kom er wel haha. En deze week mag ik 2 meeting meedraaien, een over de organisatie van een conferentie in October en een met designers voor de brochures en alles wat daarmee te maken heeft. En verder is iedereen heel aardig en behulpzaam en buiten het werken is het ook gewoon gezellig. Moet nog beetje mijn draai vinden, vooral omdat er zoveel informatie is waar ik nog niks vanaf weet, maar tot nu toe gaat het dus goehoed. Oh en wat vooral tof is, is dat ik elke dag langs de rivier loop naar het werk toe, heerlijk. En lunchen in de botanic gardens, dat ik precies langs mijn werk. Heeerlijk in het zonnetje in het park met allemaal beesten om mee heen. Word nog een grote dierenvriend hier. Maar ze hebben hier ook zon leuke vogels, in alle kleuren en maten. Stukken beter dan saaie duiven..

Ondertussen zijn we maandag avond, traditiegetrouw, weer wat gaan drinken. En dinsdag ook, want Dinsdag was de laatste dag voor Estelle. Ze ging naar de sunshine coast, Noosa, dat is 2,5 uur rijden van Brisbane. Maaaaar…hier kom ik zo nog f op terug.
Want eerst nog f wat anders was dus ook Dinsdag was, ik trok in mijn nieuwe kamertjeee. Een 2kamer appertment, dat ik deel met 5 mensen in totaal. Lekker knus dus. Maar het is heel gezellig, eerste week zat ik met 2 zweden, 1 nederlander, 1 australier. En nu zijn het 3 zweden en een australier en ik. Ik slaap dus met 2 andere op de kamer, maar tot nu toe is het minder erg dan verwacht, het is toch alleen slapen want we hebben grote kamer ENNNN balkon!! Superduper. Vrijdagavond was het natuurlijk uitgaansavond, dus het huis zat hier vol met zon 15 man (waarvan minstens de helft zweeds, moet nog steeds lachen als ik hun hoor praten:p dus ik hoop een beetje zweeds op te steken hier).

Nou en toen ging ik een top weekend tegemoet. Want ik had namelijk een bus ticket geboekt naar Noosa, naar Estelle, want ze had me gezegd hoe super mooi en leuk en alles het daar was. Dus zaterdag om 6 uur sochtends ging ik de deur uit, opweg naar Noosaaaa. Maar toen gebeurde er iets heeel ergs wat ik nevereverever meer mee wil maken. Ik zat OPGESLOTEN in de lift :o:o Alle knopjes werkte gewoon niet meer, en ja zaterdag 6 uur in de ochtend zit er niemand bij de receptie om me te helpen. En ik kon ook niet van balkon af springen want zit op de 16e verdieping..:( Dus toen werd ik even knettergek, maar ik had nog een heel klein beetje verstand over dus ik belde mijn huisgenoot wakker en zij kon wel van buiten de lift openen dus was ik gered. Het duurde al met al misschien een minuut maar het voelde aan al een hele dag. Maar goed, uiteindelijk was ik dus bevrijdt en kon ik opweg naar Noosa.

Ging allemaal goed met de bus etc.. en ik stap uit de bus en het was heeeeet. Ik dacht dat Brisbane al goed weer had, maar dat was echt geen wolkje aan de lucht, fantastisch. En het hostel waar we sliepen was zoooo leuk, heel klein en schattig en echt Australisch. Even snel tussendoor, moet echt even vertellen, er was een jongen in het hostel. Nog nooit zo iemand raars gezien. Hij kon niet ophouden met praten, snap niet hoe hij het voor elkaar kreeg om zoveel te zeggen ennnn vooral het onderwerp. Zijn favo onderwerp was ‘my little pony’, hij had er zelfs een tshirt van. En my little pony was niet voor kinderen en niet voor meisjes maar eigenlijk was het een familie programma voor jongens van 18+. Er is zelf een internet groep waar hij bij zit om te praten over my little pony. Dus ja dat was wel even een bijzonder geval. Even kijken, die dag zelf zijn we langs de kust gelopen, kei mooie tocht en zijn we beland op een mini strandje waar de golven heel goed waren, dat betekend surferssszz. En dat betekend natuurlijk ook weer verbranden, maar dat is onderhand een gewoonte geworden. Maar nu heb ik rode voeten haha uglyy, ik was vergeten ze in te smeren:p Maar goed, daarna gingen we het regenwoud in om Koala’s te spotten, helaas geen gezien:( Maar wel een hoop andere rare beesten en maar liefst 13 mosquito steken. En toen en toen gingen we iets heel vet doen. Namelijk, JETSKIII. En Estelle durfde niet te rijden dus ik mocht een half uur lang over het water crossen! Yeaaaa hoe vet was dat, en full speed natuurlijk haha kijk maar op de fotos. Nou eens kijken savonds hebben we bij hostel gechilled en kaartspellen gedaan. En het was kei gezellig en we gingen nog zwemmen snachts. Klinkt allemaal niet heel spannend, maar ja; had je bij moeten zijn. Haha. En ja de voglende dag wouden we gaan kajaken maar dat ging niet meer door want we liever gewoon niks doen. En toen moest ik weer naar huis dus mochten Estelle en ik weer afscheid nemen. Maar ze woont in keulen dus dat is zowat om de hoek dus als ik thuis kom staat er al een keulen-feestje op de planning. En nu ben ik weer fijn at homie in Brisbane.

En nu ga ik maar stoppen, en jullie heeeel hartelijk bedanken als het is gelukt dit verhaal uit te lezen:p Een korte update was de bedoeling, maar ik wil nou eenmaal jullie alles vertellen :)en ik wil graag van deze gelegenheid gebruik maken om iedereen heeeeeeeel veel plezier te wensen met carnaval. Heb mijn huisgenoten al uitgelegd was het is, en flimpjes laten zien, en ze beginnen steeds meer door te krijgen waarom Nederlanders ‘crazy dutchies’ heten. En ik ga proberen niet teveel op facebook te kijken want dat mis ik het teveel:( Maar wel ene verzoek om dubbel zo hard te feesten, ook een beetje voor moi.

En ik moet nog wat zeggen, want ze hebben hier heel cool geld. Je krijgt het met geen mogelijkheid kapot gescheurd!! En het kan NAT worden, hoeee cool. Als je bv in de rivier valt, kan je daarna iig je geld gewoon weer gebruiken! Handigggg

Oh en ik zal vast een paar foto’s bij dit verhaal zetten, maar van het weekend staan allemaal op Estelle’s camera dus die krijg ik binnenkort, zodra ze internet heeft dusss die worden later nog toegevoegd :)

Seeeeeee ya
X

  • 13 Februari 2012 - 17:49

    Papi:

    Go Liz go !!! :-)

  • 13 Februari 2012 - 21:43

    Neeritter:

    Hallo Liz,

    Het was idd een hele lap tekst, maar ik ben er doorheen gekomen. Je verveelt je nog niet, succes met de 2 opdrachten.

    Groet, Marian

  • 13 Februari 2012 - 22:05

    Jo En Toos:

    Nou Liz, zo te lezen en dat is ook aan de foto's te zien, ga je een prachtige tijd tegemoet. Geniet ervan
    Veel succes .
    Groetjes uit Tungelroy

  • 14 Februari 2012 - 08:14

    Bart En Yvonne:

    Hee Liz,

    Wauw wat een verhalen! Wij zijn benieuwd wat er gaat volgen... Have fun!!

  • 25 Februari 2012 - 16:24

    Daniëlle:

    Liz!
    Het klinkt zo leuk daar :D
    Echt geweldig dat je zo aan het genieten bent! Ben de hele tijd hardop aan het lachen als ik je verhaaltjes lees! Echt super leuk :D
    Helaas kwam ik er laatst achter dat Vapiano's al een filiaal heeft in Den Haag, was anders zeker een goede manier geweest om flink rijk te worden!
    Carnaval was prima, naar mijn idee heb je niet zoveel gemist. Zo te horen heb je vele leukere en vettere feestjes!!!
    Mooi ook te horen van je stageplaats, klinkt inderdaad interessant en leuk!
    Nou lieve Liz, geniet er nog maar lekker van en ik heb nu al weer zin om je volgende verhaaltje te lezen!!!
    X Daniëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liz

Haaa vrienden & familie, leuk dat jullie mijn blog bezoeken! Hierop zal ik de komende maanden verhalen schrijven met mijn belevenissen in Brisbane, Australia. Tot over een tijdje :)

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 27441

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 27 Mei 2013

Afstuderen in the UK

22 Januari 2012 - 03 September 2012

Een avontuur down underrr

Landen bezocht: