een bomvolle week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Liz Bouten - WaarBenJij.nu een bomvolle week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Liz Bouten - WaarBenJij.nu

een bomvolle week

Door: lizbouten

Blijf op de hoogte en volg Liz

14 Maart 2012 | Australië, Brisbane

Poeh Poeh, het wordt weer tijd voor een update. Een weekje later dan gepland, maar dat komt omdat er ongelooflijk veel is gebeurt de afgelopen week.

Laat ik maar beginnen met iets leuks, iets heel erg fantastisch leuks, het Future Music Festival. Ik had er hoge verwachting van, maar het was zelf nog beter dan dat. We begonnen om 8 uur soctends, met het beste ontbijt dat je je kunt voorstellen: een broodje uit de oven met bacon, cheese, union, burger sause, egg and hash brown (heerlijk, lijkt op een burger maar is gemaakt van aardappel). “Hmm, pap en mam als jullie komen ga ik dat speciaal voor jullie maken, dus kijk er maar vast naar uit”. Een uurtje later kwamen er een ‘’paar’’ mensen bij ons in het apartement voor de pre-party, nou zo’n 10 Zweden kwamen binnen wandelen. Toen we goed in de stemming waren zullen we maar zeggen, vertrokken we naar het festival. Eenmaal daar begon het hard te regenen, maar dat maakte het alleen maar leuker, want niemand trok zich er iets van aan. We hebben optredens gezien van Jessie J, Skrillex, Gym Class Heroes, Swedisch House Maffia en veeele meer, kijk maar naar de fotos dat zegt genoeg:)

De volgende dag was minder leuk, lang verhaal en wil ik het liefst zsm vergeten, maar het komt erop neer dat we ons apartement moesten ‘ontvluchten’ om nog meer (geld/contract) problemen te voorkomen. Heel vervelend, want alle spullen moesten goed gewassen/gedroogd worden, om onze bedbugs huisdieren te doden en niet mee te nemen naar een volgend woon adres. Hele heissa, maar uiteindelijk allemaal gelukt en ‘s avonds in een hostel beland. Vanuit daar maar weer van voor af aan beginnen met de kamer-zoektocht. Maar na alle stress van de dag ervoor, had ik blijkbaar wel een beetje geluk verdient, want die maandag avond hoorde ik dat ik kon intrekken in een nieuwe kamer.

Een top kamer in een super mooie/gezellige wijk, met heel veel restaurantjes en barretjes. Ik deel het huis met 2 real Aussie’s, een jongen en een meisje, en het bevalt me prima. Ik zal wat foto’s toevoegen van dit nieuwe prachtige stulpje, en mijn PRIVE kamer! Voor die kamer ben ik fijn weeste shoppen bij Ikea, waar mijn volgende fantastische verhaal over gaat...

Donderdag avond nam een collega me mee naar Ikea, om een bed etc. te kopen voor mijn nieuwe kamer. Aangezien haar auto niet groot genoeg was, ging haar vriend mee met zijn truck. Nou ik wist van te voren niet dat die avond zo’n coole indrukken zou brengen. Toen we haar vriend gingen ophalen bij hem thuis wist ik niet wat ik zag. We reden hun erf op, wat wel zo groot was als 4/5 voetbalvelden, met delen bos. Eerste wat ik zag waren een paar van hun paarden die daar fijn los liepen. Toen zaten er 2 kakatoes bij de vijver zitten (!) en ineens zag ik KANGOEROES. Gewoon in zijn ‘achtertuin’, die leven daar wild. Als we een uurtje later waren gekomen, zou ik er nog veel meer zien, want dat is gewoon hartstikke normaal daar. Nou uiteindleijk kwamen we dus bij zijn huis, megaaa groot, echt landelijke Aussie stijl, en achter het huis stonden een paar jeeps, een quat en een boot. Prima leventje dus. Maar het was echt vet om het ‘echte australische leven’ te zien, buiten de stad/zee/strand.

En dan mijn fantastische afgelopen weekend. Ik vond dat ik wel iets leuks had verdiend, na alle bullshit van de week ervoor. Dus ik ging op bezoek bij een oud huisgenootje die in Surfers Paradise was (Gold Coast), zo’n 1,5 uur met de trein van Brisbane af. Zaterdags hebben we lekker op het strand gelegen, heerlijk gegeten en verder rustig aan gedaan om energie te sparen voor de avond. Want die avond deden we mee aan een kroegentoch (pubcrawl) van zo’n 5 hostels samen. Ongelooflijk vet, bij binnenkomst kreeg je niet zoals in NL een gratis shotje, nee nee een gratis drankje NAAR KEUZE, dat is het echt werk. Dus je kan je wel voorstellen dat het een erg gezellige avond werd. De ochtend erna... was minder. Sofia, mijn oud huisgenootje, vertrok smiddags naar haar volgende bestemming. Ik had besloten om die dag nog in Surfers te blijven en een kijken hoe mijn verborgen surf talent zich zou ontwikkelen. Ik had geluk dat ik zo slim was om de middag-shift te nemen, een klein groepje met 3 meiden in totaal (terwijl de ochtend-shift uit 12 man bestond). Ik moet zeggen, het is moeilijker dat ik zou denken, het is vooral heel zwaar om telkens de zee in de lopen tegen alle hoge golven in, ver genoeg om een mooie golf te pakken. Maar het is me gelukt om te staan op het surfboard! Wat best al een prestatie is, al zeg ik het zelf. Ik heb daar niet helemaal een foto van, maar wel een in mijn aanloop naar opstaan, dus daar doe ik het voor :) Ik weet nu in ieder geval wat ik moet doen om er een beetje fatsoenlijk uit te zien op dat board dus ik zal zeker nog een aantal keer terug gaan en proberen om me als een echte surf-pro te gedragen. Het voelde alleen al fantastisch om in mijn surfoutfit met dat surfboard onder mijn arm langs de zee/boulevard op te lopen, echt surfchick hiero.

En het veel belovende filmpje van mijn leventje in Brissie is helaas nog even uitgesteld. Na uren prutsen is het dan eindelijk af, maar nu lukt het me niet om het filmpje te publiceren... dus ik ga even uitvogelen hoe ik dat ga oplossen en dan zien jullie het wel verschijnen!

gelukt: http://www.youtube.com/watch?v=aAcaGd2TWsg&feature=email

Owja en nog iets uberdubermegavets. Op het werk help ik al tijdje mijn baas met het samenstellen van haar boek (dat is ze aan het schrijven samen met wat anderen). Het is nu bijna af, ennn padapadam mijn naam komt er in voor!!!!!!!!! Bij het bedanktwoord/voorwoord:D dat heb ik toch f mooi in de pocket!

Zo, dat was ie weer, bedankt voor het lezen...

toedels

  • 14 Maart 2012 - 08:10

    Mama:

    Hee meis, alweer een geweldig sfeerverslag van al je avonturen. Er komt nog een dag dat je zelf het voorwoord schrijft! We genieten met je mee! En op die hash brown verheug ik me nu al, maar echt voor het ontbijt ?? of mag lunch ook ??

  • 14 Maart 2012 - 14:07

    Wil & Jacqueline:

    Ha Liz, Gelukkig nu in wat fijner vaarwater!!! Mare ...... laat je niet opeten door zo'n mega shark! Die hebben daar misschien wel trek in een leuke Nederlandse meid! Groetjes en veel fun!

  • 14 Maart 2012 - 14:14

    Stéphanie:

    Hee SurfChica!!

    Weer een leuk verhaal! Festival klinkt top. Fijn dat je nu een beter plekje hebt om te wonen. Superrrvet dat je Kangoeroes hebt gezien! Surfen klinkt ook leuk maar heb ook gehoord dat het best lastig is. Wil het hier ook graag nog gaan doen! Leuke foto´s!!!! Leuk dat je ouders je ook komen opzoeken, mijne komen volgende week hierheen!

    Veel plezier en succes op je stage!
    Liefs Xx uit Barbados

  • 14 Maart 2012 - 21:13

    Wilma:

    Heej Liz,
    Ik denk dat je straks zelf maar eens een boek moet schrijven over al je belevingen. Dat nemen ze je nooit meer af. Leuke foto's!.
    Ga verder met genieten.
    See you...

  • 15 Maart 2012 - 04:01

    Liz Bouten:

    ohoh,

    HET FILMPJE LAAT ALLEEN DE EERSTE 60SEC ZIEN! :( WEET OOK NIET WAAROM..

    WIL JE HEEL GRAAG DE REST ZIEN, STUUR ME EEN MAILTJE OF KIJK OP FACEBOOK

    seeeeeeee ya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liz

Haaa vrienden & familie, leuk dat jullie mijn blog bezoeken! Hierop zal ik de komende maanden verhalen schrijven met mijn belevenissen in Brisbane, Australia. Tot over een tijdje :)

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 27460

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 27 Mei 2013

Afstuderen in the UK

22 Januari 2012 - 03 September 2012

Een avontuur down underrr

Landen bezocht: