G’day mates - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Liz Bouten - WaarBenJij.nu G’day mates - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Liz Bouten - WaarBenJij.nu

G’day mates

Door: lizbouten

Blijf op de hoogte en volg Liz

03 April 2012 | Australië, Brisbane

G’day mates,

Het is al even geleden, dus de hoogste tijd voor een nieuwe update, voordat ik zelf al de helft vergeten ben.. eens zien, er is natuurlijk weer van alles gebeurt in de afgelopen 3 weken. Maar ik zit hier natuurlijk niet alleen maar te feesten, geen zorgen, ik doe elke dag goed mijn best op stage! Laat ik daar maar eerst eens wat over vertellen. Ik voel me helemaal op mijn gemak op stage, super leuke sfeer en mijn opdrachten blijven vernieuwend. Het is een beetje moeilijk om in het kort te zeggen wat ik nou precies doe, ik krijg zo veel verschillende taakjes en af en toe grotere projecten. Het komt vooral neer op veel marketing, en zodra de events wat dichter bij komen is er ook wat meer focus op project management. En dan heb ik nog mijn company assignment: een nieuwe social-media strategie bedenken; dus daar ben ik ook hard mee aan de slag.

En dan op speciaal verzoek van papi, een korte beschrijving van mijn dagelijks leven. Ik sta op rond kwart voor 8 want ik hoef pas om 9 uur op het werk te zijn. Dan begin ik mijn dag met een heerlijk ontbijtje bestaande uit yoghurt, cornflakes, meloen en een glaasje melk. Ik ben erg blij met mijn blitse paarse mountainbike met bijpassende helm, want die brengt mij naar het werk in een klein kwartiertje. Na een paar uur werken, heb ik mijn lunchpauze. Meestal eet ik mijn lunch in het park, maar soms spendeer ik de tijd liever achter de computer om mijn sociale leven op pijl te houden. Dan rond een uur of half 5/5 ben ik klaar met werken. Meestal ga ik even naar de stad, rond lopen en kleren kijken (kijken kijken niet kopen), dan even boodschappen doen om vervolgens een culinaire maaltijd op tafel te zetten. Mijn favorieten gerechten zijn pasta, hamburger en kipnuggets. De rest van de avond spendeer ik voor de tv met mijn huisgenoten (ik volg de australische ‘gtst’, simpsons is erg populair hier, comedy series en ik heb alle HIMYM seizoenen op mijn laptop), of ik ga skypen, of ik ga chillen/bbq-en bij mensen die ik ken (meestal 1x door de week) en vanaf voglende week ga ik dansen. Dus, dan weten jullie dat :)

Dan maar weer schakelen naar de weekenden…Ik zal proberen het kort te houden, want in drie weekenden kan een hoop gebeuren! Het begon allemaal met St. Patrick’s (Paddy’s) Day, een Iers festival dat ze hier ook heel goed weten te vieren. Wat er precies gevierd wordt, geen idee, maar het komt neer op de hele dag Guinness drinken in de Irish Pub, nou daar doe ik graag aan mee :) Het eindigde in een feestje van maar liefst 14 uur. Dus je kan je voorstellen dat de rest van het weekend rustig verliep.

Die week erop kwam Estelle bij me op bezoek, Duits meisje dat ik had ontmoet de eerste week. Drie dubbel dikke fun was dat! Helaas moest ik overdag gewoon werken maar ‘s avonds zochten we ons telkens wel wat leuks om te doen. In het weekend gingen we natuurlijk uit, omdat we dat zo goed kunnen. Maar ook weer vroeg op, want tijd verspillen hoort er niet bij. Die dag zijn we naar de markt geweest in mijn wijk, heel erg leuke markt met live muziek ennnn POFFERTJES. Je had mijn ogen moeten zien stralen toen ik dat zag, het is nog niet zo verassend als een frikandel maar poffertjes was een uitstekende tweede keus! De dag erna ging ik met een meisje van school naar Lone-Pine Koala Sanctuary, dat is een soort dierentuin speciaal gefocused op koala’s. Hier konden we even lekker de toerist uithangen en typische foto’s maken. Maar het was ge-wel-dig. We konden in de meeega wei bij de kangaroos zolang als we wouden, dus hebben we een tijdje tussen de kangaroos gechillt. Toen natuurlijk op naar de Koala’s, wat een super schattige maar erg nutteloze dieren :p En natuurlijk heb ik even geposeerd voor een prachtig kiekje met een koala. Meestal ben ik niet zo’n beesten-fan, maar ik kom hier fijn over al mijn angsten heen. Zelf voor insecten; ongelooflijk veel hier. Maar niet dat dat er toe doet haha. Uhm oja in het park zijn we ook nog de Lorikeets gaan voeren, de mooiste vogels ooit, prachtig in alle kleuren. En eentje ging op mijn hoofd zitten (!!!!!!!), weer een ervaring en beeldige foto rijker. Nadat we zo’n 200 foto’s hadden geknipt die dag, was het tijd naar huis te gaan en de foto’s zo’n 10 keer terug te kijken :)

En toen en toen, de week erop, heb ik iets mega cool fantastisch gaafs gedaan: SKYDIVEEEE geboekt. Dat houdt in; op 14,000ft hoogte uit een vliegtuig springen (met begeleider). En ik kan niet wachten tot het zover is!!!!!!!!!! :D:D 12 mei is D-day, dan komt Estelle weer terug naar Brisbane en gaan we samen springen. Tjaaaaaaaaakka.

Oe en dan zijn we alweer bij afgelopen weekend. Zaterdag overdag zijn we weer naar de markt geweest, dat begint traditie te worden, en daarna nam een huisgenoot van Linda (meisje van school) ons mee naar de berg in Brisbane, Mount Cootha, met een prachtig uitzicht over de stad, ongelooflijk!

Verder doen we hier heel vaak een bbq (thuis of in park), heerlijk in het zonnetje een lekker stukje kangaroo braden. Eens zien, verder nog wat ‘normale’ dingen die ik hier opvang… je moet niet raar opkijken als mensen met blote voeten over straat lopen, dat is normaal. En zo nu en dan is het weer wat minder, er zitten dagen tussen dat het regent (=herfst), maar de dag erna kan het weer een strak blauwe lucht zijn.. vandaag was het bloedje heet. Hopelijk is het voglende week ook goed weer want: padapadam…We gaan op road-trip!!!! Eerst rijden we een stukje binnenland in, dan naar het zuiden, dan naar de kust en weer terug naar boven naar Brissie. En het gaat fantastisch worden:D heeel veel zin in, maar dat verhaal gaat een eigen verslag verdienen, dus volgende week komt er een speciaal Pasen-verslagje. :)

Nou al met al, was het hier een redelijk rustige tijd. Begin me al lekker te settelen, ben verslaafd aan How I Met Your Mother en ga weer dans lessen nemen hier, Jazzzzzz. Tja, dat was het denk ik weer zo’n beetje. Sorry dat het kort houden van dit verslag niet is gelukt maar ik heb ook zo’n bijzonder leventje hiero haha.

Hopelijk gaat in hollandia alles z’n gangetje…..Gedraag jullie een beetje nu ik er niet ben op de rust te bewaren en tot de volgende keer maar weer!

Toedels lieve lezertjes


  • 03 April 2012 - 05:10

    Sofia Lindblad:

    Haha liz i tryed to translate your text in google translate but i don't think i got the right one, was it about pancaces and a guy that calles Smile? :P

  • 03 April 2012 - 07:02

    Papi:

    Toch weer een geweldig verhaal over een paar " niet - spannende weken ". En al die smileys geven ook aan dat je het goed naar je zin hebt, houden zo !

  • 03 April 2012 - 08:58

    Marieke Van Rheden:

    Heel vet allemaal Liz!! En leuke foto's! Geniet er nog van! Maar dat lukt volgens mij wel ;)

  • 03 April 2012 - 13:36

    Stéphanie:

    Hee Liz!

    Weer een leuk verhaal! Fijn dat alles zo leuk is en stage goed bevalt! Skydiven!! Hoe vet! Nou alvast superveel plezier en wel mooie foto´s hiero plaatsen! En niet meer zo´n foto van poffertjes want dat is niet eerlijk, krijg ik er ook zin in! Wel een super schattige foto van jou met die koala. Leuk dat je gaat dansen. Veel plezier met de roadtrip komend weekend en ik ben benieuwd naar je nieuwe verslagje!

    Liefs Xx uit Barbados

  • 05 April 2012 - 18:59

    Suzanne Hofmans:

    Hey Liz.....allereerst wil ik je bedanken voor je leuke kaart....kei leuk om een kaartje van jou te krijgen helemaal vanuit Australie en wat jij denk ik niet weet is dat ie ook nog aan kwam op mijn verjaardag (2 april) hoe toevallig is dat....
    Ik lees ieders keer je verhalen weer, leuk om te lezen dat je het daar zo goed naar je zin hebt. Ik wens je nog super veel plezier daar en tot in Merselo zou ik maar zeggen....en wat betreft je haar...komt goed joh...ik maak er wel weer wat van als je terug bent. Heel veel groetjes Suzanne x

  • 05 April 2012 - 21:03

    Gerry:

    Ha Liz
    allereerst bedankt voor de leuke kaart
    en ja we redden het zonder je maar was altijd fijn om met je te werken
    en zo te lezen in je verslag heb je het goed naar je zinen je hebt weer een leuke kamer op het filmpje te zien
    en op je stage alles naar wens wij zijn nu druk voor de pasen. Hier is het nu koud, hey Liz nog veel plezier en tot weer.
    Groetjes Gerry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liz

Haaa vrienden & familie, leuk dat jullie mijn blog bezoeken! Hierop zal ik de komende maanden verhalen schrijven met mijn belevenissen in Brisbane, Australia. Tot over een tijdje :)

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 27459

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 27 Mei 2013

Afstuderen in the UK

22 Januari 2012 - 03 September 2012

Een avontuur down underrr

Landen bezocht: